October 2004 Archives

Heb dus alvast de eerste 2 verhaaltjes gepost in de adventures of duijnunder :), denk dat het genoeg leesvoer is voor ffies want Ally en ik hebben besloten om morgen in de auto te stappen en een weekje langs de kust te crossen. Daarna zal ik derest langzamerhand gaan posten totdat ik uptodate ben. Dus hopelijk trekt het weer hier een beetje aan, en ja ik weet dat de Ozzies om regen zitten te springen, maar ik heb nu wel genoeg gehad zo.! En hopelijk is Ally morgen een btje beter, die ligt nu met Vicks Vapo-rub in bed...

Ik neem uiteraard me fleptoppie mee, maar denk niet dat ik veel online, danwel helemaal online zal komen.

Groetjes en tot volgende week!
Per & Ally


| 4 Comments

singaporegw.jpgNa een lange vlucht van Amsterdam Schiphol, kwamen we dus aan in Singapore om 06:00 uur in de ochtend voor een 3 daagse tussentop. Ally en ik hadden beide weinig geslapen, en gelukkig ging de douanecheck vrij vlot en was het niet al te druk. We konden dus ook direct instappen in de taxi die ons naar het Goodwood park hotel bracht. Binnen een half uurtje stonden we al in dit prachtige vormalig brits paleis, lichtelijk verscholen temidden alle grote moderne gebouwen net om de hoek van het shopping mekka Orchard Rd., Singapore is niet poor, het is mega Singa!, netjes strak en behoorlijk aktief, maar wat wil je als je 4 miljoen peeps op een stuk land prop van nog geen 693 km2 groot (Nederland = 41526 km2). met een subtropisch klimaat. Aangezien ik geen schrijver ben en ook geen reisorganisatie bezit, zal ik me wat meer spitsen op de dingen en zaken die me opvielen, of die ons overkwamen....

}------------[lees verder pagina break]--------------{


| 3 Comments

Ik loop inmiddels vreselijk achter met de avontuurtjes van Per en Ally te posten op dit log, mede door het gebrek aan bandbreedte en de tijd dat ik de 56k prrrkkkkrriiiiip telefoonlijn kon gebruiken. En om de reeks “bandbreedte sUx’s”, en alle verdere geklag over de kabel/adsl perikelen te doorbreken, wordt het toch eens tijd om wat ervaringen te posten.
Om de reeks “Adventures DUIJNUNDER” te starten, moet je uiteraard bij het begin beginnen. Dit begin is de aanstormende weekjes, en de dag van vertrek.

Mede door het feit, dat Ally veel heeft moeten werken, en zelfs tot de laatste Zondag voor vertrek heeft doorgewerkt, was het zeer moeilijk om iedereen persoonlijk met zijn tweetjes een bezoekje te brengen.
De laatse paar daagjes voordat we vertrokken heb ik toch weer duidelijk kunnen zien wat voor een moedige ouders ik heb, en dat m’n pa en ma ondanks het opkruipende tijdslimiet, altijd voor duidelijke, relaxte en gezellige omgeving hebben gezorgt tijdens onze logeer periode. Nogmaals onze dank voor de fantastische tijd die we bij jullie hebben gehad.

Wat ik ook fantastisch vond was de aktiviteiten die gauw nog even ingelast werden onder het mom van, dit moeten we even doen voordat je verhuist.....

}-------[lees verder pagina break]-------{

| 2 Comments

De nieuwe Special Forces missies zijn uit voor Americas Army Special Forces, genaamd AA:SF (Vanguard)(v2.2). Deze uitbreiding geeft nu extra de volgende missies:

--> SF Taiga
--> SF Oasis

Zelf heb ik even op SF Oasis gekeken, en moet zeggen tis weer een fijne map, tis niet al te groot en heeft veel hoogte verschillen, en is absoluut geen "RUSH" map.

Voor degene die Americas Army nog niet kennen, dit is een gratis te downloaden en te spelen first person shooter, die gemaakt is door/voor het amerikaanse leger, voor trainings doeleinden. Ben je klaar met de "proppeschieter" games, waar je in 3 minuten zoveel mogelijk kills probeer te halen, en zoek je een game waar je mee moet samenwerken, dan raad ik je Americas Army zeker aan. Het enige wat je moet doen voordat je deze fantastische combat simulator mag spelen online, is de trainingen volgen. De trainingen gaan je best veel tijd kosten, maar zijn zeker de moeite waard.
Kleine tip: probeer je Marksman test boven de 35 uit 40 te halen, anders mag je de Adv. Marksman test niet doen.
Je kan uiteraard ook de Marksman test doen tot ie tevreden is (geloof 27/40), en dan kan je online al wat oefenveldjes bekijken.
Rest van de training, is gewoon doorzetten.. en zeker de moeite waard, vooral de SF trainingen. Uiteraard mag je online pas functies bekleden als je de trainingen behaald heb.
Het hele verhaal wordt in een "honor" punten systeem gegooid online, en hoe hoger je "honor", die je weer verdiend door online goed te spelen, hoe eerder je je voor bepaalde posities mag opgeven.

Je kan direct de volledig v2.2 hier downloaden, voor de mensen die de update naar 2.1 al hadden is hier ook de update naar v2.2.

/Me


| No Comments

Na een paar uurtje graven, gelukkig niet de hele tuin door, hebben vandaag de Telstra (Ozzie KPN) onder-aannemers de kabel aangesloten. Ik heb nu een hele mooie Motorola SBG900 en daarbij gekregen een NETGEAR WG511 PCMCIA adapter en ook nog eens de WG111 USB 2.0 adapter. Volgens mij is het nietTELstra hahaha.. enfin, de installatie gebeurd door een absoluut digibeet met de CD-rom van bigpond (Telstra), en laat geen ruimte over voor mensen die al geïntegreerde wLAN aan boord hebben. Heb de fantastische kerel maar zijn gang laten gaan, en later de NETGEAR network wizzard KEIHARD verwijderd, en m'n eiguh wLAN ingeschakeld. Wat wel heel tof is om te zien dat de bigbond CD de wLAN zo opzet dat ie én 128bits beveiligd is, én niet de SSID broadcast.
De snelheid is maar zo zo.. upload uiteraard 128kbps, en download tot nu toe van een nederlandse server was 345kbps. Enfin ik heb me favoriete internet-radio kanaaltje weer aanstaan, de zon schijnt en ik zit buiten!

Cheers all! Pfoehoe... ken weer ademhalen!


| 7 Comments

cableguy.jpgThe Cable Guy revisit!, aanstaande donderdagochtend komt de Cable Guy weer, heb toch besloten door te zetten met de kabel. Heb geen goede ADSL abbo's gevonden, en nog wat meer mensen gesproken die kabelinternet hebben hier die dik tevreden zijn. Dus cabledoed, start digging! (nou maar hopen dat het niet regent).


| 7 Comments


Er was duidelijk nog geen plek op mijn log, waar je onderwerp onafhankelijk je berichtjes kwijt kon, dus creër ik op deze manier een gastenboek om het wat makkelijker terug te vinden. Dus als je gewoon een berichtje wil achterlaten kan je dat nu ook hieronder doen, zonder datje hoeft te zoeken naar een post waar je evt. denkt het bij te kunnen zetten.


| 57 Comments

cableguyX.jpg Hmmppff,.. Cable Guy kwam dus, en dacht dat er al kabel was uiteraard. Heb hem het verhaal uitgelegd, begonnie gelijk over het feit dat het regende, dus kon het niet. Blijkbaar werken mensen hier niet in de regen. Toch een beetje doorgeduwd bij hem, en hebben we geprobeerd de kabel door de telefoonpijp vanaf de straat naar het huis te krijgen.. helaas, bijna voorspelbaar lukte dit dus niet. Ik heb dus nog steeds 2 opties, of ik bel nog een keer en zeg dat ze de kabel moeten trekken.. of ik ga toch ADSL kiezen, heb een btje info gekregen van de Cable Guy, en kan ervoor zorgen dat alles klaar is voordat het signaal erop komt. Dus hoef ik niet zo bang meer te zijn dat de telefoon onbruikbaar wordt. Jammere is dat ADSL in mijn ogen hier nog geen goede aanbiedingen heeft. Wel kan ik natuurlijk uit vele meerdere providers kiezen. Ik ga nog even browsen.. hopende vind ik wat beters.. anders wordt ut graven cable dude!



| 7 Comments

cableguy.jpg Bandbreedte is onderweg! De Cable Guy komt dinsdag ochtend, jammer genoeg denk ik niet dat het gaat lukken om alles die dag ook af te hebben, aangezien de kabel vanaf "ergens", nog naar het huis moet worden doorgevoerd. Ben dus bang dat na dinsdag ik weet wanneer hij het af kan maken. Ik heb dus gekozen voor kabelinternet, waarom.. tsja.. ze hebben hier gelukkig geen multikabel.. hihi.. grapje, nee.. tis omdat de kosten relatief laag zijn tegenover de ADSL verbindingen hier. Nadelen zijn uiteraard de bandbreedte en het eerderbesproken "Unlimited*", met dat sterretje weetjewel, en de "we moeten maar zien wat voor downloadsnelheid je krijgt", netjes omschreven als "uncapped".


| 6 Comments

w00h00_2 Ok, na een wat verborgen probleem met de comments, die uiteraard pas zichtbaar was als er comments gepost werden, is hier dan DUIJNUNDER.com v 1.1.2. take 2. Nou als de sodemieter gaan bloggen voordat alle data uit het lichte hoofdje van mij verdwijnt.


| 6 Comments

w00h00 Het werd maar eens tijd dat de boel online ging! Loop natuurlijk schreeuwend achter met alle gebeurtenissen te posten hiero op m'n log. Het viel niet mee om mijn design via 56k in HTML om te zetten, als je op de "Hmm eens kijken wat dit doet" manier werkt. Enfin, het is wel mooi om te zien, dat al mijn gfx zonder al te veel cutbacks, online zijn gekomen. Er valt nog veel te doen, maar de basis is iig gezet. Alle comment templates, archive en catagorie templates moeten nog naar deze stijl omgezet worden, en uiteraard komen er nog wat meer buttons in de header. Maar eerst even wat achterstallige info posten, zodat ik uptodate ben.

Time 4 a BEER

, tis inmiddels 37 graden hier. !

Grts,
/Me


| 9 Comments

feli Carola Mijn lieve zusje heeft afgelopen maandag haar rijbewijs gehaald!! Whoa zussie! Knappe prestatie.. Nou lekker gauw veel rijden, laat Martin maar pilsjes drinken, heeft die er ook gelijk profijt van. :)

Cheers Zusje, ik zal er hier ééntje open cracken voor je!

Voor het weer hoef ik het niet te doen, méhn wat een K-weer hier.. :(


| 10 Comments